Балалайка

Oroszország már nemcsak élelmiszert, de az autók behozatalát is korlátozná

A nyugati szankciók válaszlépéseként az oroszok azt tervezik, hogy az európai és amerikai autók behozatalát nem fogja engedélyezni a jövőben.

russia-car-lexus-ban-sanctions

Ilya Naymushin / Reuters orosz mérnök, egy Arctic Trucks terepjárón dolgozik, amely egy Lexus LX570. Krasznojarszk, Szibéria.

Vannak olyan autómárkák, melyeket ez nem érint, mivel Oroszországban is folyik a termelésük, de van olyan márka melyet súlyosan érinthetne, ha bevezetnék ezt a szankciót; mint pl. a Daimler-Mercedes. Az információt a Daimler képviselői nem nyilatkoztak.

A Nyugat azzal vádolja Oroszországot, hogy szeparatista lázadókat küld Ukrajnába – ezt az állítást Moszkva tagadja. A nyugati kormányok szankciókat vezettek be Moszkva ellen: a pénzügyi- és az energiaszektorra, és Oroszország erre vágott vissza úgy, hogy leállítja behozatalát számos élelmiszer-ipari termékekkel.

Vedomosti azt jelentette, hogy a gépjármű-importra vonatkozó tilalom javaslata is már a Vlagyimir Putyin elnök előtt felmerült, de elutasította az ötletet, addig, amíg a nyugati országok jelentősebb újabb szankciókkal nem sújtják Oroszországot.

Hivatkozva egy meg nem nevezett kormányzati forrásra, a tervezet szerint Oroszország teljesen vagy részben importtilalmat vezetne be autókra. Az idézett forrás szerint a kormány még nem vetette el teljesen az intézkedést.

Hivatalosan az Orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztérium nem tett közleményt ezzel kapcsolatban.

Azt sem tudni pontosan, hogy ha mégis leállítanák az importautók  beszállítását, ez vonatkozna-e minden importált járműre: beleértve a teherautókat és buszokat is.

Az import személygépkocsi eladások az összes eladás 27 százalékát tette ki 2014 első félévében, míg a teherautóknál és buszoknál ez az arány 46 százalék és 13 százalék – a Vedomosti szerint.

A külföldi autógyártók mintegy 5 milliárd dollárt fektettek be Oroszországban a helyi termelésért a 2000-es évek közepe óta. A kormány ösztönözte is e trendet, a vámok csökkentésével.

Az amerikai Ford autógyár, a német Volkswagen, a francia Renault, a japán Toyota és a dél-koreai Hyundai mind-mind helyileg is termel.

A Daimler egy közös vállalatot hozott létre az orosz KamAZ-zal, így MercedezBenz teherautók szerelnek össze Oroszországban (személygépkocsit nem).

A cég szalonjai nagyon kedveltek az  orosz vagyonos réteg körében. Az AEB Autógyártók Bizottsága, a Mercedes-Benz autók Oroszországban való értékesítéséről azt állapították meg, hogy 2013-ban 44.376 darabot adtak el, ami a 2012-höz képest 19 százalékos emelkedést jelent. Ez a Mercedes-Benz globális autóeladásának 3%-a!

A másik nagy luxus autómárka Oroszországban a BMW, mely az orosz gazdagok szerencséjére egy orosz üzemmel rendelkezik. A BMW értékesítése tavaly elérte a 42.071-t, 2012-höz képest 12 % – os növekedéssel.

A nyugati autó behozatalának tilalma az ázsiai gyártók malmára hajtaná a vizet: mint például a kínai Great Wall Motors, Chery Automobiles és a dél-koreai SsangYong. Néhányan közülük már jelen vannak az orosz termelésben, a többiek erősen tervezik a helyi termelés létrehozását Oroszországban.

Forrás: http://www.themoscowtimes.com/article/505227.html

Ha van kedved, csatlakozz a FACEBOOK-csoporthoz is.

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!